Pages

Monday, April 12, 2010

Menambah smiley icon pada shoutbox

Sebenarnya saya sangat suka dengan icon smiley yang kiut miut dalam pelbagai emosi tuu..kadang2 nampak real dan menghiburkan...jadi saya akan berkongsi dengan anda bagaimana menambah icon smiley yang kiut miut dalam kotak cbox anda..mudah jer..semudah 123..ehehhee

1. Sila login masuk akaun cbox anda, boleh klik sini: http://www.cbox.ws/admin.php?preproc=logout

2. Setelah login, sila lihat menu options di sebelah kanan atas, klik pada menu options dan pilih smilies
3. Taraa..akan keluar satu kotak bernama 'edit emoticons'...terdapat beberapa menu di dalamnya seperti rajah di bawah ni;
PicCodeAlt. codeURLDel
×
×
×
×
×
smiley icon yang biru adalah yang asal, manakala saya telah menambah 1 icon warna kuning dengan hanya memasukkan 'link location' icon tersebut..boleh pilih banyak lagi pilihan icon kat sini http://smileyicons.net/smiley/Cheeky.html..dan boleh juga taip di google search engine untuk pilihan yang lebih banyak..

tips: jika anda tak tau mana nak cari link location untuk di masukkan ke dalam alt.code url, sila right click pada emoticon kegemaran anda dan pilih copy link location, pastu bleh terus paste je kat alt.code url tu..huhu mudah bukan..

Anda juga boleh memasukan di bahagian code dengan short cut code hanya dengan menggunakan sign di keyboard, contohnya untuk angry icon.

sudah habis edit? jangan lupa klik save...sedia untuk digunakankan....huhuu happy ending bukan!~LeTs TrY iT~

No comments:

Post a Comment